Bezdomność – plakat

Jakiś czas temu spontanicznie wzięłam udział w konkursie na plakat. Rzecz dotyczyła bezdomności…

Pamiętam kiedyś jeszcze za „czasów studenckich” spędzałam sporo czasu na dworcach,
czekając w nocy wiele godzin na przesiadkę pociągową.. Któregoś razu „bezmyślnie” postanowiłam skorzystać z poczekalni, która znajdywała się nad peronami – taki oddzielny nazwijmy to pokój… całkiem spory ale nie wiedzieć czemu pasażerowie niezbyt chętnie z niego korzystali. Zmęczona łażeniem w tą i spowrotem po peronie z moją super-ciężką teczką poszłam sobie tam usiąść. Początkowo siedziałam sama i walczyłam z powiekami żeby nie zasnąć, potem pojawiały się inne osoby, po jakimś czasie przysiadł się do mnie miły mężczyzna i zaczął pogawędkę. Typowe pytania „co masz w teczce” „co robisz w życiu” „masz chłopaka” 😉 Zamieniły się w końcu w bardzo ciekawą rozmowę o marzeniach… nie tych moich ale tych które on kiedyś miał. O życiu, które minęło… Dopiero po jakimś czasie zdałam sobie sprawę z tego, że siedzę nie wśród „pasażerów” ale wśród BEZDOMNYCH… Skłamałabym gdybym powiedziała, że w tamtym momencie nie przewinęły mi się przez głowę wszystkie stereotypy o „bezdomnych żulach”, nie myślałam o zagrożeniu itp. Myślałam, ale ten czas i ta rozmowa która była PRZED, pozwoliła mi na chwilę ZASTANOWIENIA. Wahania. Pozwoliła mi zobaczyć człowieka pod tą warstwą bezdomności.

I tym się chciałam podzielić. Każdy z nas ma jakieś marzenia, myśli, że je zrealizuje i wybiera drogi, które go do tej realizacji prowadzą. Czasami jednak drogi mają ostre zakręty. Nie wiemy co czeka nas, wiemy co spotkało ich… zastanówmy się nad tym. Pomóżmy im wrócić do DOMU.

plakat-s

Przy okazji dziękuję za Wyróżnienie I Stopnia 🙂 Plakat będzie promował działania Pomorskiego Forum Wychodzenia z Bezdomności z czego się bardzo cieszę.
I cieszę się, że mogłam przyłożyć „ołówek” do Waszych działań!

Polska wersja i ciekawostki techniczne w dalszej części wpisu:plakat-s2

Co do techniki, to praca w całości wektorowa. Zastanawiałam się nad rysunkiem odręcznym, ale ostatecznie uprościłam całość do maksimum, włącznie z kolorami, żeby dać wizualnego „kopa” odbiorcy. Proste hasło i forma ma szybko przyciągnąć uwagę i pobudzić go do zastanowienia nad problemem.

Informacje o renatamrowinska

Wszelkie informacje można uzyskać pisząc maila na: r.mrowinska@gmail.com :) rysunek, malarstwo, grafika, fotografia.
Ten wpis został opublikowany w kategorii grafika, ilustracja, plakat, wektor i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Bezdomność – plakat

  1. mmmarti pisze:

    Świetne, daje „kopa” ! Gratuluje ! 😉

Skomentuj

